5 oefeningen die helpen met je onderkin.

Een onderkun of dubbele kin is iets wat veel mensen niet erg aantrekkelijk vinden. Een onderkin komt vaker voor bij mensen die wat voller zijn en het vervelende is dat je er niet zomaar vanaf komt.

Wat is een onderkin precies?

Eigenlijk is een onderkin niets anders dan een ophoping van vet, net zoals je dat kan hebben op andere plaatsen van je lichaam. Diëten is alleen geen optie want op je kin verbrand je geen vet. Echter kan je het proces versnellen door onderstaande 5 oefeningen uit te voeren.

gewicht verliezen

1. Je gezicht uitsteken
Duw je gezicht naar voren en draai met je hoofd om de spieren onderin aan te spannen. Dit zorgt namelijk voor een strakke kaaklijn.

2. De centenbak
Trek je onderlip over je ondertanden, houd je hoofd naar achter, ontspan je lippen en sluit je mond. Herhaal dit 7 tot 10 keer.

3. De duckface
Deze is niet zo moeilijk! Doe je kin omhoog alsof je poseert voor een selfie en maak de duckface met je mond. Dit stimuleert de elasticiteit van je nekspieren en helpt je lippen.

4. Masseren
Hou je vuisten onder je kin terwijl je bijvoorbeeld tv kijkt. Dit kan helpen om van je dubbele kin af te komen.

5. Je neus aanraken
Probeer je neus aan te raken met je tong en houd je vinger onder je kin. Herhaal dit 10 tot 15 keer.

Vind je de omschrijvingen te moeilijk of wil je gewoon wat meer begeleiding, bekijk dan de video hieronder. Het model voert alle oefeningen uit.

Hoewel meer mensen last hebben van een onderkin dan anderen, betekent dat nog niet dat je er per se iets aan moet doen. Niemand is perfect en wees tevreden met het lichaam dat je hebt!